Thursday, August 9, 2012

Ziarah Mahabbah Ramadan Merapatkan hubungan sesama ummat.

Team Karya Bestari, Yayasan Nur Karangkraf, Majalah i, Sham Kamikaze dan Volunteers KL Akan berada di Kampung Orang Asli Landap, Sungai Siput Perak SABTU ini.


“Salah satu pintu yang dibuka oleh Allah untuk meraih keuntungan besar dari bulan Ramadan adalah melalui SEDEKAH."

Bagi yang BERHAJAT untuk MENDERMA, anda boleh berhubung dengan AJK Ziarah Mahabbah Ramadan di Landap. SARINA (0142254025). ROZALINA (0133946471). SHIKIN (0126624169). IRSYAD (0147258038). AZLI (0122824956) ^_^

Program ini akan berlangsung pada 11.8.2012 (Sabtu) ini bermula dari jam 7.30 pagi akan bertolak ke sana. Pengalaman ini tidak dilepaskan begitu sahaja. Tambahan di bulan seribu rahmat ini merupakan bulan yang paling mulia dan ditunggu-tunggu umat Islam melakukan ibadah. TEAM KB turut serta mengejar pahala ibadah dengan menziarah Kampung Orang Asli Landap , Awal, Sungai Siput, Perak. 

Tidak sabar rasanya ingin ke sana. Antara aktiviti yang diunjurkan adalah seperti bersuaikenal dengan penduduk kampung. Berbuka puasa bersama, solat berjemaah magrib dan jamuan makan diadakan di sebelah malam. Yang menariknya Sham Kamikaze turut serta dan memberikan tazirah ringkas kepada mereka. Aktiviti dijalankan dengan memberikan saguhati kepada setiap keluarga.

Penulis-penulis Karya Bestari juga tidak melepaskan peluang ini. Memang satu pengalaman yang indah dan merupakan satu kegembiraan kepada kami kerana mereka sudi meluangkan masa, meninggalkan keluarga seketika dan sanggup demi agama. Tahniah dari kami dan Team KB mendoakan semoga kalian semua mendapat rahmat dan diberkati ALLAH.
Antara penulis Karya Bestari Sdn Bhd yang akan turut serta ialah En. Anwar Nursi, En Nazir Muhammad Nazir, Ustaz Mohd Nor Mamat, Ustaz Mohd Yaakub Mohd Yunus dan DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj. Terima kasih di atas sokongan yang diberikan.

No comments: