Thursday, March 17, 2011

BAKAL TERBIT! MOHONLAH HANYA PADANYA

Buku Bakal Terbit!
Tajuk: Mohonlah Hanya Pada-NYA
ISBN: 9789678603690
RM14.00 :: Sabah/Sarawak RM17.00

Buku terbaru bakal terbit! hasil penulisan Dzul Karnain H,M & Mohd Dzul Fadhli memberi nafas redha kepada sesiapa yang membacanya... Sangat bagus menyedarkan kita tentang kelemahan diri. DIA mahu mendidik kita agar sentiasa membasahi bibir dengan zikrullah dan kembali merindui kasih sayang-NYA. Nukilan Jiwa Islami semestinya pilihan untuk masa hadapan... Hanya yang terbaik dari kami - Karya Bestari :)

SINOPSIS:
FITRAH manusia, kita adalah makhluk yang lemah. Kita tidak dapat menduga apa yang akan berlaku… hari ini mungkin sihat tetapi esok atau lusa, kita mungkin diuji dengan kesakitan. Sesungguhnya, sakit itu adalah satu daripada aturan kehidupan. Kita tidak mampu menjamin kesihatan berpanjangan kerana setiap denyut nafas kita berada di bawah kekuasaan-NYA. Orang yang tahu bersyukur akan merasai hikmahnya sakit dan redha meng-hadapi setiap dugaan dengan positif.

Sedarilah bahawa setiap kesakitan yang datang
adalah ibarat tarbiah daripada-NYA;
untuk menguji sejauh mana kesabaran kita sebagai hamba yang redha.
DIA turunkan sedikit musibah agar kita menganalisa apa yang telah dilakukan sepanjang dikurniakan kesihatan yang baik.
Berdoa adalah terapi terbaik bagi mengubati sesuatu penyakit. Berimanlah sepenuh hati kepada ALLAH S.W.T dan menerima bahawa sakit yang datang itu semakin mendekatkan diri kita kepada-NYA. Jadikanlah al-Quran sebagai penawar untuk terus berusaha. Bertawakallah dan yakin bahawa setiap sakit pasti ada ubatnya. Sesungguhnya, DIA tidak menurunkan penyakit melainkan DIA juga menurunkan ubatnya. Mohonlah hanya pada-NYA....

Antra Kandungan menarik; munajat Ramadan, pembunuh senyap, keajaiban terapi doa, pengamalan al-Ma'turat, riadah dan menangani tekanan, ayat-ayat syifa', senyuman perawat, hikmah yang tersirat, Al-quran dan selawat dan dengan izin ALLAH jua.

No comments: